AanZET is gericht op ondernemers die een nieuwe N2 of N3 vrachtauto willen aanschaffen en hiervoor gaan voor een schone emissieloze vrachtauto.
Heb je vragen over de aanschaf en financiering van materieel, subsidies, calculaties, inzet van chauffeurs of strategische keuzes? Wij denken met je mee!
Je wilt een eenmaal gevonden chauffeur snel binden, maar er zitten risico’s aan het inzetten van chauffeurs die niet je 'eigen' chauffeurs zijn.
Is uw transportbedrijf een familiebedrijf? Dan is dit transportevent er voor u! Het event staat in het teken van bedrijfsopvolgingsproces. Familieadviseur Tom Meuleman gaat op praktische wijze in op het proces.
Voor de transportsector gelden uitzonderingen voor de meldingsplicht WagwEU. In dit artikel lees je welke dit zijn.
Hoe kan je CO2 besparen tijdens de transport van goederen? Wij geven je 8 tips!
Deze daggeldvergoeding wordt in de loonbelasting als loon gezien, maar is niet belast, omdat het gericht is vrijgesteld.
De uitspraak kan gevolgen hebben voor de wijze waarop transportbedrijven buitenlandse chauffeurs inzetten.
Dit betekent dat het voor werknemers met een zwaar beroep mogelijk wordt om eerder te stoppen met werken. Hoe ziet dit eruit?
De vrachtwagenheffing houdt in dat er voor bedrijfsauto’s van meer dan 3.500 kilo een heffing per verreden kilometer betaald moet worden.
Er worden steeds meer technieken en systemen ontwikkeld om bestelauto’s en vrachtauto’s veiliger te maken. Hierdoor verandert de wetgeving ook continu.
AanZET is bedoeld voor degenen die een nieuwe N2-, N3-vrachtauto of N3 trekker willen aanschaffen die emissieloos is met een batterij-elektrische of waterstof-elektrische aandrijving.
In november 2022 wordt het nieuwe rapport kostenontwikkeling wegvervoer 2022-2023 van Panteia uitgebracht. Wat zijn de verwachtingen van dit rapport? We nemen je mee.
Het rapport kostenontwikkeling wegvervoer 2022-2023 is uitgebracht. In de rapportage zijn de kostenontwikkelingen over 2022 en de trends en ontwikkelingen voor 2023 opgenomen.
In 2023 komen er voor de Transportsector subsidies beschikbaar. De AanZET voor e-truck, SSEB voor bouwvoertuigen en laad- en losmiddelen en de SEBA voor bestelauto’s.
Zo gaat vanaf de eerste dag van het nieuwe jaar de nieuwe CAO in en gaat het minimumloon met met tien procent omhoog.
Met de oprichting van de Noordelijke Mobiliteits Alliantie slaan het bedrijfsleven en de 3 noordelijke provincies de handen ineen om makkelijker en sneller te verduurzamen.
De Europese Commissie (EC) heeft de herziene CO2-normen voor vrachtauto’s, trekkers, trailers en semitrailers bekendgemaakt. Wat betekent dit voor de transportsector?
De afspraken over de toegang tot milieuzones in verband met langere levertijden van EuroVI-vrachtauto’s, gelden nadrukkelijk niet voor zero-emissiezones.
Vertraging door files , de wens/noodzaak om de CO2-uitstoot te reduceren of streven naar een efficiëntere logistiek. Genoeg redenen om andere modaliteiten dan wegvervoer te onderzoeken.
Nederlandse exporteurs verwachten dat hun omzet in 2023 met slechts 3 procent gaat stijgen en geven het vertrouwen in het economische klimaat een 6,1. Lees meer over de Trends in Export.
Het moment waarop zero-emissiezones worden ingevoerd in tientallen binnensteden, komt snel dichterbij. Begin 2025 gaan de zones in. Ben jij voorbereid?
Bij bouwbedrijven is veel belangstelling voor subsidie om schone bouwwerk- en voertuigen aan te schaffen. Het gaat om de Subsidieregeling Schoon en Emissieloos Bouwmaterieel (SSEB).
Er moet duidelijkheid komen over de invulling van het budget voor het verduurzamen van de logistiek, zodat handels- en productiebedrijven tijdig de juiste investeringen kunnen doen.