Het roer werd omgegooid
In coronatijd toonde het scherm geen mooie opgaande grafiek. Het was akelig stil in het anders zo drukke resort. Toch liet het team van Preston Palace zich niet uit het veld slaan. Sterker nog, ze grepen deze periode aan om het roer van de ruim dertig jaar bestaande organisatie om te gooien.
“De wereld verandert waardoor de houdbaarheidsdatum van ons concept was verstreken”, geeft Carlo aan. “Dat het tijd was voor een frisse wind hadden we eigenlijk al voor Covid-19 bedacht, maar deze omstandigheden maakten dat we dit proces konden versnellen."
"Deze periode hebben we dan ook gebruikt om alles te optimaliseren en aan te passen naar een vernieuwd concept, waarmee we beter kunnen inspelen op dagjesmensen of publiek dat voorheen stedentrips of korte vakanties boekte. Deze ommezwaai vraagt om een andere werkwijze en klantbenadering, dus we zijn druk met het heropleiden van onze medewerkers en managers", vertelt Carlo.
Beter plannen en budgetteren
Chantal: “Het nieuwe concept vraagt ook om een aanpassing in de personeelsplanning. Met het HR-dashboard zien we straks in één oogopslag wat onder andere de verhouding is van de bezettingsgraad ten opzichte van het aantal medewerkers. Daar kunnen we van leren en deze informatie is natuurlijk ook weg te zetten ten opzichte van de loonkosten en omzet. Informatie waardoor we straks nog beter in staat zijn om goed te plannen en budgetteren."
Inspelen op de veranderende samenleving
"In coronatijd wilde iedereen graag zijn steentje bijdragen en ‘iets’ doen om dit grote resort in stand te houden en te verbeteren. Zo had alles een opfrisbeurt gehad en hebben we zelfs met elkaar een van de restaurants een complete make-over gegeven. De een metselde, de ander verfde en weer een ander maakte schoon. Met elkaar staat er nu een compleet nieuw concept. En daar ben ik trots op!"
"Samen blijven we inspelen op de veranderende samenleving en willen we de gasten het wauw-effect laten ervaren."