Arbeidsmarkt­communicatie

Je herkent het vast wel: je krijgt je vacatures niet gevuld en er is veel verloop binnen je organisatie. Opvallen tussen andere bedrijven is een uitdaging in de krappe arbeidsmarkt. Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw organisatie kiezen om hun carrière te starten of voort te zetten? Hoe overtuig je hen zonder het verhaal mooier te maken dan het in werkelijkheid is?
Neem direct contact op

Waarom voor jouw organisatie kiezen?

Trotse medewerkers zijn het uithangbord van je organisatie. Ze willen langere tijd aan je organisatie verbonden blijven en verspreiden positieve verhalen over jou als werkgever. Maar hoe zorg je ervoor dat deze mensen voor jouw organisatie kiezen? En hoe behoud je ze?

Het belangrijkste is dat je luistert naar je (potentiële) medewerkers. Waarom willen ze werken binnen jouw organisatie? Wat maakt het dat ze het naar hun zin hebben? En wat kenmerkt jouw organisatie?

Met een goede kijk naar binnen kan je vervolgens met een sterk verhaal naar buiten treden. Laat weten waarin jij je onderscheidt van concurrenten en wat jouw organisatie uniek maakt. Zo wordt duidelijk waarom mensen voor jóu moeten kiezen als werkgever!

Kansen benutten

Afhankelijk van jouw uitdaging(en) kunnen we je helpen met het:

  • inzichtelijk krijgen wat jou als werkgever bijzonder en onderscheidend maakt (werkgeversmerk/dna);
  • inzetten en optimaliseren van waardevolle content en vacatures;
  • begeleiden en optimaliseren vanuit een recruitmentstrategie; 
  • opstellen en begeleiden van een onboarding programma; 
  • benutten van kansen op het gebied van binden, boeien en waarderen;
  • aanbieden van relevante opleiding & ontwikkeling
  • inzicht krijgen in het potentieel van je werknemers via een talentassessment.

Hoe pak je dat aan?

Allereerst is het goed om te weten hoe jouw organisatie het op dit moment doet op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. De gratis HR Scan geeft je hier inzicht in. De uitslag laat zien welke kansen er zijn met betrekking tot het aantrekken en behouden van (nieuwe) mensen. 

Meer over de HR Scan
medewerker de jong en laan

Dit levert het je op

Meer sollicitanten

Een goede arbeidsmarktcommunicatie zorgt voor meer passende sollicitanten en (dus) lagere wervingskosten.

Trotse medewerkers

Tevreden mensen zijn productiever, loyaler en trekken sneller nieuwe collega's aan voor je organisatie.

Bedrijfscontinuïteit

Doordat medewerkers langer blijven, blijft kennis in huis en kan je relatief meer opdrachten aannemen.

Gerelateerd

Een unieke werkgever in 6 stappen

Om mensen echt te binden, is het belangrijk om aantrekkelijk en onderscheidend te zijn. Wij delen 6 stappen die jou helpen om een unieke werkgever te worden die opvalt tussen alle andere organisaties.

Vragen? Stel ze!

Neem contact op door het onderstaande formulier in te vullen