Klantcase KliniekTwente

KliniekTwente is een vooruitstrevende zorgorganisatie, met kwaliteit en persoonlijk patiëntcontact hoog in het vaandel. Een visie die ook bij de Jong & Laan past.

Samenwerken aan vooruitgang

Tijdens de coronaperiode kon niemand om de zorgbranche heen. Naast de enorme werkdruk is de zorg op veel meer vlakken continu in beweging. Dit in combinatie met de steeds wijzigende wet- en regelgeving maakt het, naast een veel betekenende, ook een boeiende branche.

Helaas blijkt met enige regelmaat dat zorgondernemers door de hectiek van de dag niet volledig op de hoogte zijn van alle regelgeving. Hierdoor voldoen ze niet aan alle verplichtingen en lopen zelfs risico’s.

Zo vertelt Anne Liem van KliniekTwente: “Overzicht en inzicht met betrekking tot de regelingen, cijfers en resultaten geeft rust, creëert tijd om het juiste te doen en voorkomt vervelende verrassingen. Een goede accountant en adviseur met kennis van de zorg kan daarbij helpen, zo is voor ons nu wel gebleken.”

Proactieve houding

Klantcase KliniekTwente

Anne, die sinds een jaar de rol van manager bij KliniekTwente vervult, kon het erg waarderen dat de Jong & Laan tijdens de offerteronde direct al een extra afspraak inplande om feedback te geven op zaken die volgens de wet- en regelgeving niet goed waren geregeld bij KliniekTwente. Ze zegt: "Ik vond dit een mooi voorbeeld van proactiviteit! Ongevraagd advies en direct meedenken is waar wij naar op zoek waren en wat ons vanaf het begin een goed gevoel gaf.”

Jasper Roozendaal, accountant bij de Jong & Laan, vult aan: “Deze proactieve houding mag je van de Jong & Laan verwachten. Want alleen als je intrinsiek betrokken en kritisch bent, kun je samenwerken aan vooruitgang.”

Ontzorgen

KliniekTwente is de best beoordeelde dermatologiepraktijk van Nederland, maar richt zich door het aantrekken van diverse specialisten niet meer alleen op huidaandoeningen. De kliniek kenmerkt zich door het probleem van haar patiënten te benaderen vanuit verschillende gezondheidsgebieden, om de patiënt op die manier zo goed mogelijk te helpen.

Dat is een werkwijze die de Jong & Laan ook hanteert. Met deskundigheid vanuit verschillende disciplines, werkt de Jong & Laan samen met KliniekTwente aan het op orde krijgen van de (financiële) organisatiestructuur en -administratie met als doel: 

  • het fundament goed neerzetten;
  • het voldoen aan de specifieke verplichtingen voor zorginstellingen; 
  • het ondersteunen in de verdere groei en vooruitgang.

De Jong & Laan heeft diverse disciplines onder één dak, zoals:

Dit maakte dat KliniekTwente direct in de volle breedte ondersteund kon worden. Jasper geeft met gepaste trots aan: "Er is in korte tijd veel gedaan. Inmiddels hebben we door een prettige en constructieve samenwerking de boel weer goed op de rit."

Hij vervolgt: “Wij hebben veel zorgondernemers in onze klantenportefeuille. Daarbij variëren de werkzaamheden van de financiële administratie bij een huisartsenpraktijk tot fiscale vraagstukken, het controleren van jaarrekeningen en de specifieke verantwoordingen vanuit de WMO of WNT. Door onze klanten op deze gebieden te ontzorgen, geeft het hun de rust en ruimte om te doen waar ze goed in zijn; zorg verlenen.”

Efficiëntie en kwaliteit

Jasper vertelt verder: “Bij KliniekTwente zijn we overigens nog niet klaar. We gaan nu verder met het automatiseren van processen om de efficiëntie en kwaliteit nog verder te verhogen."

“De ervaring die de Jong & Laan heeft met zorgondernemers was direct merkbaar en nu staat het fundament weer”. Anne geeft aan dat de Jong & Laan haar verraste met de overeenkomsten die beide organisaties hebben. "In onze organisatie zijn de lijnen ook kort tussen de verschillende zorgdeskundigen. We streven op dezelfde manier naar kwalitatief hoogwaardige zorg, waarbij de patiënt altijd centraal staat. En ook bij ons is er sprake van laagdrempelig en open contact in plaats van de afstandelijke dokter-patiënt verhouding die onze branche helaas toch nog vaak kenmerkt. Tegelijkertijd zijn we ook kritisch en rechtdoorzee, want een patiënt moet ook direct weten waar hij of zij aan toe is en op onze deskundigheid kunnen vertrouwen.”

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

Kliniek Twente klantcase de Jong & Laan

Vooruitstrevende organisatie

Jasper: “KliniekTwente is een vooruitstrevende zorgorganisatie, waarbij kwaliteit en persoonlijk patiëntcontact hoog in het vaandel staan. Een visie die ook bij ons past. Vanuit die wederzijdse beleving verwachten ze ook veel van ons als accountant en adviseur; de zaken moeten gewoon goed geregeld zijn. Het is heel gaaf om zo samen te werken aan de toekomst van het bedrijf.”

Anne: “We zijn een jong en vooruitstrevend bedrijf, maar werken wel graag vanuit een stevig fundament. Vanuit het idee dat ‘preventie de toekomst heeft’ is ons doel om in de regio straks één of meerdere poliklinieken te openen en onze dienstverlening uit te breiden met preferente zorg op het gebied van levensstijl, overgewicht, gewrichts- en huidklachten."

Samen kom je verder

"Samen met de Jong & Laan werken we verder aan ons organisatiefundament en deze plannen. Ze inspireren ons tot nieuwe ideeën. Want als je samen optrekt, kom je verder dan wanneer je in je eentje gaat.”

Ook samen optrekken?

Spreekt onze gezamenlijke aanpak u aan en bent u nieuwsgierig geworden naar wat wij voor u kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op en laten we een (kennismakings)gesprek aangaan. 

Werkzaam in de zorgbranche? Samen kijken we waar u stappen kunt zetten.

De  zorg is continu in beweging. Dat maakt de branche ontzettend boeiend. Dit komt vooral door alle (wijzigende) wet- en regelgeving die in de afgelopen jaren over uw branche is uitgestort.

Bekijk branchepagina