Werknemers op LinkedIn, wat mag je als werkgever eisen?
Een werknemer was werkzaam in de functie van sales-, marketing- & PR-consultant. In deze functie verrichtte de werknemer bepaalde marketing- en PR-werkzaamheden. Omdat hij in deze functie onvoldoende functioneerde, bood zijn werkgever hem de functie van accountmanager new business aan. De werknemer stemde met deze functiewijziging in.
Vanuit zijn functie als accountmanager verrichtte de werknemer geen marketing- en PR-werkzaamheden meer. Desondanks stond op zijn LinkedIn profiel nog altijd de functie van sales-, marketing- & PR-consultant. Bovendien stonden onder zijn profielfoto, in de kopregel, de termen ‘Marketing & PR’.
De werkgever verzocht de werknemer verschillende keren zijn LinkedInprofiel aan te passen, maar de werknemer weigerde keer op keer.
De werkgever wilde dat de werknemer zijn profiel in overeenstemming bracht met de huidige stand van zaken. Met andere woorden, de werkgever wilde dat werknemer de functienaam sales-, marketing- & PR-consultant en de tekst ‘Marketing & PR’ zou verwijderen.
De werkgever verzocht de werknemer verschillende keren zijn LinkedInprofiel aan te passen, maar de werknemer weigerde keer op keer. Uiteindelijk paste werknemer wel de functiebenaming aan, maar niet de tekst ‘Marketing & PR’. Hierop werd de werknemer op staande voet ontslagen.