Over de grens
Gevestigd zijn in het grensgebied is één van de ’unique selling points’ van het bedrijf. Opa had een vooruitziende blik en sprak jaren geleden met Volkswagen af dat hij de auto’s wilde verkopen, maar alleen als hij zich vlakbij de grens kon vestigen.
“Over een aantal jaren zijn er geen grenzen meer.” Dirk hoort het zijn opa nog zo zeggen. En gelijk had hij. De grenzen zijn er niet meer. Echter, de overheid met al haar regeltjes is er nog niet klaar voor.
Inspelen op de doelgroep
Duitse auto’s kenmerken zich veelal door een uitgebreid luxe pakket tegen een goede prijs. Ondanks de goede deal en ondanks het fysiek verdwijnen van de grensovergang, vinden veel Nederlanders het nog altijd ‘eng’ om een auto ‘over de grens’ te kopen. De taalbarrière, wantrouwen ten opzichte van de autobranche in het algemeen, gebrek aan kennis van de regelgeving en de extra kosten bij het importeren. Een grote groep haakt hierdoor af.
Veel Nederlanders vinden het nog 'eng' om een auto 'over de grens' te kopen.
Dit is te overbruggen door een nieuwe vestiging in Nederland. Een gat in de markt voor de jongste Vortkamptelg. “We hebben goed gekeken naar de wensen en eisen van de Nederlandse doelgroep en nemen alle zorgen uit handen”, geeft Dirk aan. “Als koper weet je direct waar je aan toe bent. De prijs is inclusief alle kosten en al het regelwerk is gedaan.”
Tekst gaat verder onder de afbeelding.