Wanneer strategisch advies?
Een gedragen strategisch plan is altijd van groot belang, maar vooral als u te maken krijgt met externe en interne factoren waarop u geen of minder invloed heeft. Denk hierbij aan:
- snelle veranderingen in de markt;
- veranderende klantbehoeften;
- groei van uw organisatie;
- uitbreiding van uw product- of dienstverlening;
- prijzen en marges die onder druk staan;
- toenemende concurrentie;
- investeringsproblemen.
Wat u kunt doen
Om grip te krijgen op de situatie en uw positie op de markt te behouden of zelfs te verbeteren is een strategisch plan belangrijk. Het geeft uw organisatie richting bij vraagstukken zoals:
- Hoe kunt u uw organisatie voorbereiden op de toekomst?
- Op welke manier blijft uw organisatie concurrentie voor?
- Wat is er mogelijk om uw business rendabeler te maken?
- Hoe voert u succesvol procesdigitalisering door?
- Hoe zorgt u ervoor dat uw MVO en duurzaamheidsstrategie een kloppend verhaal wordt?
- Hoe brengt u deze nieuwe visie goed over op uw team (verandermanagement), zodat het een gedragen gedachtegang wordt?