Ontwikkeling 2022
Door de inzet van onze collega’s werd 2022 in financieel opzicht een goed jaar. De ontwikkeling had wat sterker gekund, maar dat dit niet het geval is, valt goed te verklaren. Naast het werk voor onze klanten, stond het jaar namelijk in het teken van grote investeringen. Investeringen in ons merk, in onze werkwijze, in kwaliteit en in veiligheid op het gebied van data. En dat zag je in zowel ons uitgavenpatroon als onze tijdsbesteding terug. Een deel van onze collega’s kon daardoor iets minder tijd besteden aan klantwerk. Logisch, want onze vooruitstrevendheid en visie op de toekomst vraagt soms om dit soort investeringsjaren.
Organisatiebrede projecten
Een grote investering was onze vernieuwende merkuitstraling. Het merk was toe aan een aanpassing waardoor het weer de uitstraling heeft die past bij de organisatie die we zijn én voor ogen hebben. Onze nieuwe propositie kwam niet uit de lucht vallen. Uit gedegen navraag bij zowel klanten als collega’s kwam naar voren dat we worden gewaardeerd om ons vooruitstrevende, betrokken, persoonlijke en mensgerichte karakter. We zijn geen extravagante club mensen, maar nuchter en met de nodige drive om elkaar vooruit te helpen. Samen uitdagingen aangaan en op momenten durven zeggen waar het op staat. Dat maakt dat we samen met onze klanten werken aan de toekomst.
Dat samenwerken, zowel met de klant als met onze collega’s, maakt ons sterk. En zo groeide Samen Gaan! uit tot onze vernieuwde merkpositionering. Natuurlijk met onze vertrouwde en kenmerkende & als de verbindende factor.
In het verlengde van die nieuwe merkpositie met een energieke, frisse en kleurrijke uitstaling was het ook tijd om ons werkgeversmerk aan te sluiten op Samen Gaan! Ook hier blijven we nuchter, maar wel met een dosis lef. En natuurlijk staat daarin de mens centraal. Samenwerken werken we aan vooruitgang, maar je bent als collega ook zelf aan zet. Welke ambities streef je na of waar word je blij van? Als je dat uitspreekt kijken wij samen naar de mogelijkheden. En dat vormt de basis van ons vernieuwde werkgeversmerk &NUJIJ!
Nog een groot project was de implementatie van ons Practice Management systeem. Onze vernieuwde werkwijze in een nieuwe omgeving. Dit goed inrichten en migreren vergde de nodige inspanning. Het zorgde ervoor dat de organisatie zo vlekkeloos mogelijk overging en ermee leerde werken. Het reguliere klantwerk werd daardoor niet gehinderd.