In­zet en be­trok­ken­heid ken­merkt ons

In 2022 zagen we een grote mate van inzet. Collega's zijn bereid dat stapje extra te zetten. Dat we worden gewaardeerd als werkgever zie je dan ook terug in onze referral cijfers en de binding met collega's.

&NUJIJ!

&NUJIJ! al gezien? Ons vernieuwde werkgevers merk. Een nieuwe vlotte uitstraling die past bij Samen Gaan!, onze kernwaarden en de manier waarop we ons werkgeverschap invullen. Het ‘&-teken’ staat ook hier centraal, want alleen samen bereiken we onze doelen. Bij een nieuw werkgeversmerk hoort ook een nieuwe campagne.

Hier zetten we onze werknemers centraal, want als werknemer speel je zelf ook belangrijke rol in het vormgeven van jouw carrière. Jij bent aan zet in de keuzes die je maakt, de expertise die je wilt ontwikkelen, de ambities die je nastreeft en de manier waarop je jouw werk inricht. &NUJIJ! toont dat op een vlotte, kleurrijke en open manier, natuurlijk met de persoonlijke uitstraling die bij ons past én met een flinke dosis lef. 

Een vernieuwd werkgeversmerk lanceer je natuurlijk niet voor niets. Ons werkgeversmerk moest in lijn komen met onze vernieuwde corporate merkuitstraling. Maar nog belangrijker; zoals bijna in iedere branche speelt bij ons ook personeelsschaarste een rol. Met echte collega’s die hun verhaal vertellen, tonen we onze aantrekkelijke bedrijfscultuur en de mogelijkheden die we bieden. We dragen uit dat we het altijd samen doen en tegelijkertijd dat je zelf je kansen moet pakken. Dit komt terug in de persoonlijke blogs van bijvoorbeeld Peter en Ellis.

Horst in 't Veld
Horst in 't Veld Directeur
Directielid bij de Jong & Laan
Horst in ’t Veld is sinds 1 juli 2019 directeur van de Jong & Laan. Mensen en middelen is één van zijn belangrijkste aandachtsgebieden. "Onze medewerkers inspireren is wat mij drijft. Krachten benutten en focus aanbrengen leidt tot gemotiveerde medewerkers. Zo bouwen we samen aan onze duurzame organisatie, energie en een fijne werksfeer. Ik ben dan ook trots op onze cultuur die meer dan goed gewaardeerd wordt; ik ben graag onder de mensen én vaak te vinden in de natuur."
Neem contact op

Groei 

Dat collega’s ons als werkgever waarderen zien we terug in onze referral cijfers. Collega’s attenderen actief in hun netwerk op ons als werkgever. Eén van onze collega’s haalde zelfs via die route de 100ste nieuwe referral-collega binnen. En collega’s deelden hun verhaal in de media. Zo gaf bijvoorbeeld onze partner Ellen Punte toelichting op onze mooie positie voor de afdeling Belastingadviseurs in de MT1000.  

Ondanks een mooie groei in aantal collega's blijft werving belangrijk. We staan namelijk achter de keuze voor het leveren van kwaliteit boven kwantiteit. De reden dat we dit afgelopen jaar soms klantopdrachten afhielden. Dat voelt natuurlijk wat dubbel, maar is wel een bewuste keuze die past bij onze ambities. Daarin zijn onze medewerkers net zo belangrijk als onze klanten. En een tevreden medewerker levert uiteindelijk kwalitatief betere resultaten, win-win.

Grote mate van inzet 

Die tevredenheid zien we terug in de binding met onze collega’s. In de cijfers is te zien dat we de uitstroom weten te beperken naar 13,6%. Maar we ervaren het vooral in de mate van inzet. Collega’s zijn bereid dat stapje extra te zetten en beschikken over veel werkenergie. Natuurlijk, overal is wel eens wat, zeker in een jaar vol veranderingen. Nieuwe werkwijzen eigen maken, werken met andere applicaties en systemen en een veranderende organisatie, dat vergde echt wat van onze collega’s.

Toch bleek dit niet van grote invloed op onze algemene tevredenheid. Maar liefst 90% van onze collega’s vulde ons MTO in. Het resultaat: 91% van onze medewerkers zijn tevreden tot zeer tevreden. De eNPS zit op 37%. Een mooi percentage als je kijkt naar de benchmark accountancy, die scoort in hun onderzoek een gemiddelde eNPS van 14%. Daar zijn we trots op!  

Bijblijven door trainingen 

directeur de jong en laan

In een jaar met veranderingen speelt de ontwikkeling van collega’s een belangrijke rol. Zorgen dat ze beschikken over de juiste kennis en middelen. Naast de vakinhoudelijke cursussen, volgden we met elkaar ook diverse trainingen om nieuwe werkwijzen en rand voorwaardelijke zaken als informatiebeveiliging ons eigen te maken. Het merendeel van deze opleidingen verzorgden we zelf.  

En niet alleen voor onze collega’s verzorgden we trainingen en bijeenkomsten. Ook voor klanten konden we na de coronapandemie weer live. En dat resulteerde in een mooi aantal seminars en bijeenkomsten. Fijn dat we elkaar weer konden ontmoeten tijdens de bijeenkomsten van bijvoorbeeld de kenniskring HR of een seminar over het voorbereiden op de fiscale plannen voor 2023. Toch blijven we ook inzetten op onlinebijeenkomsten, want na de corona periode zijn webinars niet meer weg te denken, gezien de voordelen in tijd en toegankelijkheid.

Samen

Dit jaar hadden we ook weer de mogelijkheid om met elkaar te genieten van vestigingsuitjes en een mooi de Jong & Laan feest. Daarnaast werd er samen gesport. Vitaliteit speelt een belangrijke rol in onze organisatie. In de breedste zin van het woord. Dus denk aan de juiste ergonomische middelen op je werkplek, maar vooral ook aan activiteiten op sportief gebied. Zo stonden we weer met elkaar op het voetbalveld te strijden om de ‘de Jong & Laan bokaal’ en organiseerden we een vitaliteitsweek. Dat we dit belangrijk vinden, zie je komend jaar ook terug in ons nieuwe kantoor in Almelo, waar straks ook ruimte is om met elkaar te fitnessen. 

Horst