Trots op een goed resultaat

Trots op een goed resultaat

De landelijke gezondheidssituatie bracht voor iedereen verandering. We hebben beelden gezien van lege straten, uitverkochte supermarkten en volle ziekenhuizen. Onze organisatie prijst zichzelf gelukkig dat we ons snel aan het ‘nieuwe normaal’ konden aanpassen. Gemotiveerde collega’s gingen energiek aan de slag voor klanten die het soms heel zwaar hadden. Op dat gebied is er enorm veel werk verzet.

Waar in eerste instantie het accent lag op het ondersteunen van die klanten, pakten we de draad met onze reguliere werkzaamheden snel weer op. In onze klantenkring merken we dat er veel organisaties zijn die het afgelopen jaar nog steeds floreren. Soms met hun reguliere business, soms door zich snel aan te passen aan de bijzondere periode waarin we ons met elkaar bevinden.

Er is nog volop dynamiek, zoals organisaties met groeiende personeelsbestanden, die internationaal gaan ondernemen en organisaties die uitgroeien tot controle plichtige ondernemingen. Op aangepaste wijze bleven we onze klanten ondersteunen en adviseren. Kortom, we kijken terug op het jaar 2020 wat op momenten onwerkelijk, maar tegelijkertijd een goed jaar was.

Marco Lokhorst
Marco Lokhorst Directeur
Directielid van de Jong & Laan
Marco Lokhorst is sinds 2008 werkzaam voor de Jong & Laan en sinds 1 juli 2019 algemeen directeur. "Vooruitdenken, proactief stappen ondernemen om een visie te realiseren; daarin spelen we een grote rol voor onze klanten. Samen kijken we naar mogelijkheden en kansen voor een duurzame toekomst. Op die manier kijken we natuurlijk ook naar onze eigen organisatie. Een rol die ik privé ook graag vervul in allerlei bestuurlijke rollen die op mijn pad komen. Ik heb een druk bestaan, waarbij mijn gezin een belangrijke motiverende en ondersteunende factor is."
Neem contact op

Kengetallen

In dit verslag presenteren we naast klantverhalen en terugblikken op het jaar, natuurlijk ook de jaarlijkse cijfers en kengetallen. Met gepaste trots presenteren we dit jaar een omzetgroei in onze multidisciplinaire accountancypraktijk naar 71,8 miljoen. Een mooi getal, waaruit het harde werken van al onze medewerkers blijkt. Daarbij valt op dat het aantal gerealiseerde uren in verhouding tot vorig jaar nagenoeg gelijk is gebleven. Dit is goed te verklaren.

Het jaar 2020 stond in het teken van gestructureerde, uniforme en geautomatiseerde werkprocessen.

Voor een groot deel in verband met onze focus op kwaliteitsbewaking, maar het pakt ook goed uit op het gebied van efficiency. Beide passen goed binnen onze nieuwe strategie en ambities.

Het aantal controleopdrachten dat we uitvoeren groeit verder. Steeds meer organisaties weten ons te vinden en daarbij is onze persoonlijke benadering vaak doorslaggevend. De CEO van Berrico licht dit onder andere toe in de klantcase.

Een wellicht opvallend cijfer, is dat van het aantal medewerkers. Zelfs in dit bijzondere jaar wisten we maar liefst 120 nieuwe talenten aan te trekken. Ik vertel meer over de achtergrond in mijn blog.

Onze beweging

Het komende jaar gebruiken we om onze ambitieuze plannen verder vorm te geven. Daarbij blijven we onze dienstverlening continu verbeteren en zijn we datadriven. Maar bovenal blijven we die persoonlijke dienstverlener, uw partner in vooruitgang. Alleen samen zijn we in staat de toekomst naar onze hand te zetten.