Op een daadkrachtige en leergierige manier draagt iedere collega bij aan onze vooruitstrevende organisatie en persoonlijke cultuur. Een cultuur die aantrekkelijk is voor klanten en (jong) talent. Waarbij elk karakter telt en we de juiste collega’s aan de juiste klanten proberen te binden. Zij zijn de belangrijke schakel in het contact met u. Want hoewel we door diverse IT toepassingen datagedreven werken, blijven we persoonlijk. In het jaar dat we fysiek verder van elkaar afstonden dan ooit, bleek juist die persoonlijke aandacht van groot belang. Een doorslaggevend beslispunt, zoals u kunt lezen in de klantcase van Berrico.

Het hart van onze organisatie

"Mensen vormen zonder twijfel het hart van onze organisatie" 

"Het zijn onze medewerkers die het werk doen, die ons gezicht naar buiten vormen en die onze unieke cultuur dragen. We benadrukken dan ook met volle overtuiging in onze nieuwe visie onze duale rol als dienstverlener en werkgever. Dit betekent dat onze medewerkers een cruciale rol spelen in alle keuzes die we dagelijks maken en in het bereiken van onze ambities."

Aantal medewerkers

2020: Totaal: 664

2019: Totaal: 620

Tekeningsbevoegde medewerkers

2020

0

2019

0

Waarom in 2020 juist wel investeren in personeel?

Kijk goed naar wat er wel kan. Omarm kansen en ga zo goed mogelijk om met bedreigingen.

Zoals algemeen directeur Marco Lokhorst mooi verwoord. In eerdere economische crisissen hebben we op een gegeven moment moet afschalen, maar in deze crisis hielden de meeste klanten door alle regelingen de benen eronder en was er behoefte aan ondersteuning. We hebben dus juist mensen aangenomen en flink ingezet op kwaliteit. Lees onderstaand het gehele interview met Marco Lokhorst.

Cultuurscan

 

Een mooi resultaat: een mensgerichte organisatie.

Trots! We kunnen niet anders zeggen. Dit is de 2e keer dat we een SRA-Cultuurscan uitvoeren sinds de 0-meting in 2016. Op de meeste onderwerpen die werden uitgevraagd, hebben we goede stappen vooruitgezet. We behalen echt mooie scores.

Kwaliteit, samenwerking, ethiek en werkdruk

Kenmerkend voor onze organisatie is dat het bestaat uit betrokken collega’s die gedreven zijn om kwaliteit te leveren. De uitkomsten laten zien dat het leveren van het beste werk ons drijft. We zetten ons daarvoor in en beschikken over de drive om ons te blijven ontwikkelen.

 

Onze cultuur is te beschrijven als

Multidisciplinaire werkwijze

Een ander mooi punt is dat het samenwerken binnen onze organisatie als verbeterd wordt ervaren. We beschikken over voldoende kennis en delen dat met elkaar. Deze vorm van samenwerken past in onze multidisciplinaire werkwijze, waar kennisdeling hoog op de agenda staat. Nieuwe collega’s ervaren dat ze goed worden opgenomen in onze organisatie.

Verder scoren we goed op ethisch bewustzijn en werkdruk. Onze collega’s vinden dat we goed faciliteren in de benodigdheden om het werk goed te verrichten en er is een gevoel van vertrouwen en vrijheid. We houden rekening met persoonlijke omstandigheden en bieden hulp op het moment dat er een fout wordt gemaakt of ondersteuning nodig is bij een dilemma. Dat geeft weer dat de ‘menselijke maat’ hoog is in onze organisatie. Sterker nog, de beleving dat we een mensgerichte organisatie zijn, is verder gegroeid en dát vinden we echt iets om trots op te zijn.

'Karakter telt' bij de Jong & Laan

Wij vinden het belangrijk dat onze collega's laten zien wie ze zijn en dat ze zichzelf zijn, zowel bij de collega's als bij klanten. Dat zorgt ervoor dat ze met plezier werken en doelen nastreven. 

Onze cultuur is mensgericht en open, wij vinden het belangrijk om met elkaar te kunnen praten over verbetering en om complimenten te geven. Ook, omdat wij geloven dat een fijne samenwerking tussen de klant en het team begint bij tevreden medewerkers.   

Medewerkers­tevredenheids­onderzoek

Tevredenheid

0
tevreden tot zeer tevreden

Loyaliteit

0
beveelt de Jong & Laan aan

Denken in kansen brengt iedereen verder

“Net als voor iedereen was corona ook voor ons even slikken, zeker als je net een nieuwe werkstructuur hebt geïntroduceerd. Voor je gevoel vraagt zo’n aanpassing om fysieke aanwezigheid, zodat je het proces optimaal kan begeleiden. Maar dat ging dus niet. Ondernemend als we zijn, keken we naar wat wel kon."

Opleiding en ontwikkeling

Vaktechnische bijeenkomsten

Dit zijn centraal online georganiseerde bijeenkomsten. 

2020

  • 8 Summercourses
  • 4 Controlegroepbijeenkomsten
  • 6 Assistentencursussen
  • 1 Starterscursus

2019

  • 7 Summercourses
  • 4 Controlegroepbijeenkomsten
  • 6 Assistentencursussen
  • 1 Starterscursus

Cursusuren

Wij hebben onze eigen de Jong & Laan Academy. Deze heeft accreditatie van de NBA en de RB. We zijn erkend als opleidingsinstituut door Cedeo bedrijfsopleidingen en PE-instelling. Alle accountants hebben voldaan aan hun PE-verplichting en de verplichte cursussen gevolgd.

Verder organiseerden wij:

✔ 31 vaktechnische kringbijeenkomsten

✔ 63 algemeen vaktechnische cursussen

✔ 73 cursussen persoonlijke ontwikkeling

✔ 63 vaardigheidstrainingen 

✔ GoodHabitz 

2020

0
aantal cursusuren

 

#Jonglaanchallenge

Een organisatie met vitale medewerkers, die met plezier en energie naar het werk komen, is één van onze belangrijkste speerpunten. Als werkgever vinden wij het belangrijk onze verantwoordelijkheid hierin te nemen en onze medewerkers op de juiste manier te faciliteren.

Naast een nieuwe de Jong & Laan sportkledinglijn is er een vitaliteitsprogramma die onze medewerkers ondersteunt bij hun fysieke en mentale gezondheid. Onderwerpen als prettig samenwerken, een goede werk/privé balans en het goed zorgen voor jezelf en elkaar komen aan de orde.

Waar ‘normaal’ in juni ons jaarlijkse de Jong & Laan voetbaltornooi plaatsvindt, stond 2020 in het teken van samen vitaal met de #jonglaanchallenge. Karakter werd getoond en alle collega’s deden mee. In 3 weken tijd zijn 7.134 kilometers afgelegd. Op de fiets, wandelend, hardlopend, paardrijden, roeiend of zelfs zwemmend. In totaal zijn er 235.508 calorieën verbrand in 479 uur sporten.

Benieuwd? Bekijk onze aftermovie!

de Jong & Laan challenge