De uitspraak kan gevolgen hebben voor de wijze waarop transportbedrijven buitenlandse chauffeurs inzetten.
Dit betekent dat het voor werknemers met een zwaar beroep mogelijk wordt om eerder te stoppen met werken. Hoe ziet dit eruit?
De vrachtwagenheffing houdt in dat er voor bedrijfsauto’s van meer dan 3.500 kilo een heffing per verreden kilometer betaald moet worden.
Er worden steeds meer technieken en systemen ontwikkeld om bestelauto’s en vrachtauto’s veiliger te maken. Hierdoor verandert de wetgeving ook continu.
In november 2022 wordt het nieuwe rapport kostenontwikkeling wegvervoer 2022-2023 van Panteia uitgebracht. Wat zijn de verwachtingen van dit rapport? We nemen je mee.
Het rapport kostenontwikkeling wegvervoer 2022-2023 is uitgebracht. In de rapportage zijn de kostenontwikkelingen over 2022 en de trends en ontwikkelingen voor 2023 opgenomen.
Ontdek op 23 april hoe de transport- en logistieksector omgaat met uitdagingen zoals nieuwe regelgeving, internationale handelsonvoorspelbaarheid en duurzaamheid. Meld je gratis nu aan!
Voor de transportsector gelden uitzonderingen voor de meldingsplicht WagwEU. In dit artikel lees je welke dit zijn.
AanZET is gericht op ondernemers die een nieuwe N2 of N3 vrachtauto willen aanschaffen en hiervoor gaan voor een schone emissieloze vrachtauto.
Je wilt een eenmaal gevonden chauffeur snel binden, maar er zitten risico’s aan het inzetten van chauffeurs die niet je 'eigen' chauffeurs zijn.
Ondernemers kunnen vanaf 5 maart 2024 weer de Subsidieregeling schoon en emissieloos bouwmaterieel (SSEB) aanvragen. We vertellen je meer.
Transportondernemers die zelf meerdaagse internationale ritten maken, kunnen een vast bedrag aan verblijfkosten van de winst aftrekken. Dit bedrag is voor 2024, net als vorig jaar, fors verhoogd.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste transportnieuws? Schrijf je in!