De Jong & Laan laat ‘zichzelf’ zien op de arbeidsmarkt

[persbericht]

Accountantsorganisatie de Jong & Laan lanceert vandaag een employer branding campagne, waarmee het zichzelf nadrukkelijk wil profileren op de arbeidsmarkt als aantrekkelijke werkgever. De campagne heeft als doel om Studenten, Young Professionals en Professionals in de accountancy te wijzen op het mensgerichte karakter van de Jong & Laan.

Johan Evers
Johan Evers

“Jezelf mogen zijn is volgens onze medewerkers een belangrijke cultuurwaarde binnen onze organisatie en die gaan we met deze campagne de komende maanden collectief uitdragen”, aldus algemeen directeur Johan Evers. “Dat doen we door dicht bij onszelf te blijven. Eigen medewerkers spelen de hoofdrol  in onze campagne, gewoon door te zijn wie ze zijn.

We laten zien dat we oog hebben voor de mens achter de collega en dat wij persoonlijke kwaliteiten minstens zo belangrijk vinden als vakinhoudelijke competenties. In onze sector, waarin het dagelijks gaat over presteren, resultaten en groei, geven wij met onze menselijke benadering een aantrekkelijke boodschap af aan potentiële medewerkers. Karakter telt bij de Jong & Laan.”

Multimediale arbeidsmarktcampagne

Voor de campagne worden verschillende middelen en media ingezet. Medewerkers van de Jong & Laan zijn te zien op abri’s rondom de vestigingen, in online advertenties, op social media, in vakbladen en in verschillende persoonlijke videocommercials. Alle campagne uitingen verwijzen naar de nieuwe ‘werkenbij site’ www.werkenbijjonglaan.nl
De centrale boodschap van de campagne: of je nu accountant, fiscalist of personeelsadviseur bent, bij de Jong & Laan ben je op de eerste plaats jezelf. 

Ambitie om te groeien

Met 700 medewerkers en 25 vestigingen is de Jong & Laan al het grootste zelfstandige accountantskantoor in het noorden, oosten en midden van Nederland. De ambitie om te groeien is desondanks onverminderd groot. Evers: “Wij verwachten dat onze campagne ertoe bijdraagt dat hoogopgeleide mensen in de financiële sector de Jong & Laan als werkgever gaan overwegen.

De ervaring leert dat wanneer wij eenmaal met mensen in gesprek zijn, wij als zeer aantrekkelijk worden gezien. Vakinhoudelijk werken we op zeer hoog niveau voor mooie, ambitieuze klanten. Daarin verschillen we niet van de andere grote spelers. Met onze cultuur maken wij echter wel degelijk het verschil.”