Klantacceptatieproces
In dat klantacceptatieproces komen vragen aan de orde waarmee we de duurzaamheidsaanpak van een voor ons potentiële klant in kaart brengen. Het is geen strenge keuring, maar maakt wel de kansen en bedreigingen voor de klant inzichtelijk. Bovendien maakt het voor ons duidelijk waar wij in onze advisering op moeten letten.
Zo valt er vaak nog veel te verbeteren bij het productieproces of de kennis rondom de grondstoffen die een klant gebruikt. Houden ze rekening met de herkomst van de grondstoffen, op welke wijze ze (duurzaam) worden geproduceerd of worden vervoerd naar de organisatie van onze klant? Daarbij is er niet alleen aandacht voor duurzaamheid, maar wordt ook gekeken naar de MVO-achtergrond.
Heeft de leverancier bijvoorbeeld banden met wapenleveranciers of let hij op de naleving van de mensenrechten? Dat maakt dat we gericht gaan adviseren op verbeterpunten en in sommige gevallen zelfs afwegen of een potentiële klant wel bij ons past.