Mijn eerste werkdag
Op mijn eerste werkdag kreeg ik een rondleiding, maakte ik kennis met mijn Harderwijkse collega’s en ontving een mooi welkomstpakket, inclusief een prachtige bos bloemen. Er stond een laptop klaar inclusief alle toebehoren, waardoor ik gelijk aan de slag kon met het ‘ontdekken’ van mijn nieuwe werkgever.
Dat laatste kostte best wat tijd en energie… Want de overgang van een kleine organisatie met ongeveer 20 vakcollega’s, naar een grote organisatie met ongeveer 700 collega’s, waar niet een tweede arbeids- en organisatiepsycholoog tussen zit, was best even wennen!
Concrete opdracht
"Ik ging mij steeds meer onderdeel voelen van deze toffe club."
Gelukkig kon ik me vrij snel richten op een concrete opdracht, namelijk een training persoonlijkheid & selectie. Hierbij mocht ik een klant van ons trainen in het interpreteren van persoonlijkheidsvragenlijsten en het voeren van sollicitatiegesprekken. Heel leuk om te doen! Wanneer het nodig was, kon ik direct op hulp rekenen als ik daarom vroeg.
Veel gesprekken en hulp van mijn leidinggevende
Mijn leidinggevende hielp mij verder op weg binnen de structuur van de Jong & Laan, de verschillende vakgebieden en er volgden veel kennismakingsgesprekken met collega’s. Door mijzelf bij veel collega’s aan tafel te zetten (soms letterlijk, vaker via beeldbellen), ging ik mij steeds meer onderdeel voelen van deze toffe club.
Het past juist heel goed
Al gauw werd duidelijk dat het helemaal niet zo’n gekke stap is, een arbeids- en organisatiepsycholoog bij de Jong & Laan. Binnen deze organisatie zijn zoveel verschillende disciplines, diensten en ook ‘specialisten’; we zijn veel meer dan alleen een accountancykantoor. Daar passen de diensten waar ik mij mee bezighoud (assessments, coaching en training) heel goed bij.
Samen kunnen we een partner zijn voor onze klanten, doordat we veel kennis en expertise in huis hebben. Hoe gaaf dat ik daar ook onderdeel van mag zijn!
Benieuwd hoe Tirsa dit in de praktijk brengt? Lees het in haar blog.