Nieuws

Datum: vrijdag 24 februari 2012

Tijdelijke regeling voor loonkostensubsidies

Voor loonkostensubsidies die zijn aangevraagd na 1 januari 2012 voor dienstbetrekkingen die zijn aangegaan voor 1 januari 2012 is een tijdelijke loonkostensubsidieregeling in werking getreden.

Aanvraag loonkostensubsidie

Door  de Tijdelijke regeling loonkostensubsidies 2012 is het voor werkgevers mogelijk om in de periode vanaf 1 januari 2012 tot en met 31 maart 2012 een aanvraag om loonkostensubsidie in te dienen.

Aanvullende voorwaarde

Aanvullende voorwaarde die wordt gesteld, is dat aanvragen alleen mogelijk zijn voor dienstbetrekkingen die zijn aangevangen voor 1 januari 2012. Doordat de subsidieregeling terug werkt tot 1 januari 2012 kunnen ook reeds door UWV ontvangen aanvragen op basis van deze regeling worden afgedaan.

Dienstverband

Als werkgever kunt u loonkostensubsidie krijgen als u een (gedeeltelijk) arbeidsongeschikte of werkloze in dienst neemt. Bij het dienstverband moet het gaan om een echte baan, bijvoorbeeld een bestaande vacature die vervuld wordt. De subsidie bedraagt 50% van het minimumloon en geldt voor maximaal een jaar.

Bron: Plein+

Naar overzicht

Anderen bekeken

Meer weten?

Hendri Meilink

0523-264785
NaN

Stel uw vraag

Deel op:

De Jong en Laan - Tijdelijke regeling voor loonkostensubsidies

(28828x gelezen) | personeel,arbeidsongeschiktheid,tijdelijke regeling,loonkostensubsidie