Nieuws

Datum: donderdag 13 oktober 2011

Mededeling aangifte loonheffingen verdwijnt

Werkgevers ontvangen per 1 januari 2012 geen mededeling loonheffingen meer voor het doen en betalen van hun aangiften. De Belastingdienst verzendt aan het eind van elk aangiftetijdvak deze mededelingen als geheugensteuntje, zodat de aangiften op tijd worden betaald.

Aangiftebrief goed bewaren

De Belastingdienst verstuurt in november nog wel de 'Aangiftebrief Loonheffingen' voor 2012. Hierin staat alle informatie over de aangiftetijdvakken voor 2012, de uiterste aangifte- en betaaldatums en de betalingskenmerken. Werkgevers krijgen echter in 2012 geen herinnering meer van deze naderende termijnen. Het is dus belangrijk deze aangiftebrief goed te bewaren, zodat u alle gegevens op een rijtje heeft.

Aparte overschrijving

Naast de mededeling loonheffingen ontvangen werkgevers nu ook een acceptgiro van de fiscus. Wie deze acceptgiro gebruikt voor de betaling van de loonbelasting, kan daar in 2012 geen gebruik meer van maken. De loonbelasting kan alleen nog maar worden overgemaakt door een aparte overschrijving. Het is belangrijk om dan wel het juiste betalingskenmerk te vermelden.

Meer informatie

Mocht u vragen hebben over dit onderwerp, neem dan contact op met uw adviseur.

Bron: Belastingdienst

Naar overzicht

Deel op:

De Jong en Laan - Mededeling aangifte loonheffingen verdwijnt

(28931x gelezen) | belastingdienst,aangifte,loonheffingen