Nieuws

Datum: vrijdag 30 november 2012

Mkb-klanten betalen steeds slechter

Het betaalgedrag van de klanten van het mkb is de afgelopen maanden verslechterd. Van de verstuurde rekeningen wordt 17% niet op tijd betaald.

Onderzoek onder 250 bedrijven

Dit blijkt uit de DAS Bedrijven Barometer, een onderzoek onder 250 bedrijven uit het mkb dat is uitgevoerd door Ipsos Synovate. Deze barometer geeft over het betaalgedrag van mkb-klanten het volgende aan:

  • Vier op de tien bedrijven geven aan meer moeite te hebben om de rekeningen betaald te krijgen.
  • Bedrijven blijken voorzichtig te zijn met het uit handen geven van de openstaande rekeningen. Zij regelen liever zelf de inning.
  • Bedrijven die geen incassobureau inschakelen geven aan dat zij de goede relatie met de klant niet op het spel willen zetten.
  • Bedrijven die wel een incassobureau inschakelen geven aan dat zij in het afgelopen jaar per saldo juist vaker vorderingen uit handen hebben gegeven.

Bron: Accountancynieuws

Naar overzicht

Anderen bekeken

Meer weten?

Johan Evers

0546-660760
NaN

Stel uw vraag

Deel op:

De Jong en Laan - Mkb klanten betalen steeds slechter

(1633x gelezen) | debiteurenbeheer,betaalgedrag